Sayfalar

7/08/2008

Hayat bir laf salatası mı?

Günlük konuşmalarımızı, hatta hayatımızı ne kadar ciddi alıyoruz? Ya da ciddiye alıyor muyuz? Bütün gün konuştuklarımızı kaydetsek ve tekrar dinlesek acaba ne kadarında anlamlı cümleler kurmuşuzdur. Ne kadarı boşa harcanan kelimeler ve cümlelerdir.

Düşündünüz mü? Evet, bence de konuşmaları çoğu kısmı angarya sadece laf salatası. Ben mi nasıl konuşuyorum? Beni tanıyan bilir ben çok konuşuyorum. Yukarda sunduğum tezin doğru olduğundan yola çıkarak çok ve boş konuşuyorum. Ama bu konuşmalar her ne kadar laf salatası olsa da benim bu salatada beynimde hazırladığım ve kullandığım birkaç sos var. Aslında çok basit soslar benim laf salatalarım genelde insanı mutlu eden salatalar. İnsanları mutlu eden laf oyunlarıdır onlar.

Hayat akıp giderken bütün gün boyunca önce akciğerlerinizden gelen havanın soluk borunuza dolması ve buradan dışarı çıkması sırasında, gırtlağınızda bulunan ses telleri ve gırtlak kaslarınız, ağız, dudak ve dişlerinin yardımıyla anlamlı hale getirme çabalarınıza bir anlam katamadıktan sonra kuru bir gürültü ve laf salatası oluyor.

Her neyse sonuç olarak hayatı bu kadar ciddiye almayın. Dönüp geriye baktığınızda da gülümseyebileceğiniz bir şeyler olsun.

Hiç yorum yok: